آساک دلان asakdelan

سازنده دستگاههای خردکن چند کاره -گندم وذرت غلات -چوب -کاه کلش و غیره

آساک دلان asakdelan

سازنده دستگاههای خردکن چند کاره -گندم وذرت غلات -چوب -کاه کلش و غیره

روش ساده برای درمان دردهایتان در خانه

 روش ساده برای درمان دردهایتان در خانه

از درد گلو، نیش زنبور یا گرفتگی عضلات به دلیل ورزش کردن رنج می برید، نمی توانید به سرعت درد خود را تسکین دهید. اما نیازی نیست که سریع به دکتر یا داروخانه مراجعه کنید. ممکن است با داروی درد خود فاصله زیادی نداشته باشی، گاهی درمان درد شما در کابینت آشپزخانه شما یافت می شود. با مطالعه این 26 روش بسیار ساده ممکن است درمان دردهایتان را پیدا کنید.

  گیلاس برای پروازهای طولانی

اگر بعد از یک پرواز طولانی دائما خمیازه می کشید، یک مشت گیلاس بخورید. این میوه آبدار باعث ترشح هورمون ملاتونین می شود. این هورمون که در بدن نیز ترشح می شود الگوی خواب را تنظیم می کند. پس اگر در هنگام انجام کاری احساس خواب آلودگی کردید می توانید با خوردن این میوه سرحال شوید و به کار خود ادامه دهید.

نعنا برای سندرم روده تحریک پذیر 

فایده نعنا بیشتر از درمان بوی بد دهان است. طبق تحقیقات کلینیک مایو mayo نعنا ضد اسپاسم طبیعی است که ماهیچه های صاف در روده را شل می کند. گفته شده که این گیاه علائم سندروم روده IBS را تسکین می دهد. البته تحقیقات بر روی این گیاه هنوز کامل نیست به همین دلیل قبل از استفاده از این گیاه ( حتما به صورت کپسول استفاده شود ) حتما با پزشک خود مشورت کنید.

ماست برای درمان IBS

یکی دیگر از روش های درمان IBS خوردن ماست است. خوردن ماست به افرادی که فاقد پروبیوتیک کافی، باکتری "خوب" که در روده وجود دارد هستند پیشنهاد شده است. این باکتری در ماست وجود دارد. پس افرادی که می خواهند نشانه های سندروم روده خود را کاهش دهند ،بهتر است مصرف ماست خود را افزایش دهند.

شیرین بیان را برای زخم های سرد

شما می توانید پوست خود را مرطوب کنید یا از انواع دارو ها برای درمان زخم هایی که به دلیل سرما ایجاد شده اند استفاده کنید اما استفاده از شیرین بیان به درمان سریعتر این زخم ها کمک زیادی می کند. ریشه شیرین بیان خالص را می توانید از عطاری ها تهیه کنید. خوردن یک یا چند تکه از ریشه شیرین بیان یا پاشیدن پودر آن به صورت مستقیم روی زخم ها به بهبودی سریعتر شما کمک زیادی می کند. در عین حال باید مراقب هم باشید، زیرا استفاده زیاد این پودر بر روی پوست ، ممکن است خطرناک باشد. بنابراین مطمئن شوید که از این گیاه کم استفاده می کنید.

برای از بین بردن شپش

وقتی با شپش مواجه می شوید، باید هر چه سریعتر از آن خلاص شوید. دهان شویه ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، ولی الکل موجود در دهان شویه کمک می کند که شپش ها از روی پوست سر شما کاملا پاک شوند. کمی از دهان شویه را روی مو های خود ریخته و با کلاه حمام سر خود را بپوشانید، برای 1 تا 2 ساعت اجازه دهید روی سر شما بماند. بهتر است از یک نفر کمک بخواهید، زیرا دهان شویه نباید با چشم شما برخورد کند.

چای سیاه برای سوختگی ها

اگر شما دچار سوختگی شدید شده اید، احتیاج به راه حل جدی تری برای درمان دارید.لازم است که حتما به یک پزشک متخصص برای زخم های عمیق مراجعه کنید. اما اگر سوختگی شما عمیق و جدی نیست به خاطر داشته باشید که چای سیاه می تواند تسکین دهنده باشد. 2 یا 3 عدد چای کیسه ای را در آب بجوشانید، بعد از خنک شدن چای آن را به مدت 20 دقیقه روی زخم بگذارید. اگر چه مدتی طول می کشد تا زخم ها کاملا خوب شوند، اما چای حرارت را جذب کرده و درد شما را کم می کند.

چای کیسه ای برای چشم های پف کرده

چای برای از بین بردن پف دور چشم نیز موثر است، مخصوصا اگر این پف به دلیل آلرژی باشد. چای سیاه، سبز، قرمز و سفید که از برگ چای درست شده اند، حاوی ماده ای به نام تانین هستند که بافت زنده را متراکم می کنند. کیسه های چای را روی قسمت های پف کرده چشم قرار دهید. البته بسیار مراقب باشید که کیسه های چای کاملا سرد شده باشند، همچنین این کیسه ها را بیشتر از 10 یه 15 دقیقه روی چشم نگذارید زیرا ممکن اشت بیش از حد باعث متراکم شدن پوستتان شود. بعد از مدتی متوجه می شوید که پوسستان سالم تر و شاداب تر از گذشته شده است.

خمیر دندان برای جوش ها

حتما لازم نیست نوجوان باشید تا پوستتان جوش بزند، گاهی در سن های بالا تر نیز این اتفاق می افتد. اما درمان جوش صورت شما در حمام یا دستشویی شماست. خمیر دندان عامل خشک شدن است و می تواند کمی از چربی پوست را بگیرد. مقدار کمی از خمیر دندان را روی جوش گذاشته و بگذارید 20 تا 30 دقیقه روی آن بماند. اگر احساس کردید که پوستتان می سوزد سریع آن را بشوئید و اگر پوست خشکی دارید از این روش استفاده نکنید  زیرا مواد سازنده خمیر دندان پوست را خشک تر می کند. در عوض فقط یک حوله صورت را با آب گرم خیس کنید و روی جوش هایتان قرار دهید و بگذارید برای 20 دقیقه روی صورتتان بماند. این کار را 2 تا 3 بار در روز مخصوصا قبل و بعد از خواب انجام دهید.


ادامه مطلب ...

چشم براه

                          

من به باران گفتم

چشم به راه توام اما خندید

گریه ی بی تاب مرا این بار ندید

نفهمید دلم ، دلتنگ است

نفسم می گیرد تا صدای

پر پروانه عاشق را

روی گلبرگ گل نرگس تو می شنود

چلچله ها می خوانند

هرغروب جمعه قصه ی دیدار تورا

همه ی پنجره ها می دانند

 تو غروب جمعه می آیی، نزدیکی ...

آن که دور است منم

                                                 باران

محبت آدمی

بیادتان مى آورم تا همیشه بدانید که زیباترین منش آدمى ، محبت اوست پس ؛محبت کنید چه به دوست ، چه به دشمن! که دوست را بزرگ کند و دشمن را دوست (دیانت )


ادامه مطلب ...

سه چیز باعث نابودی دین است

1- تکبر2- حرص3- و حسادت، تکبر باعث نابودی دین است و به سبب همین خصلت است که شیطان مورد لعن قرار گرفته است، و حرص دشمن جان است و به واسطه همین خصلت حضرت آدم(ع) از بهشت رانده شد، و حسادت راهنمایی است به  سوی بدی و خلاف کاری، و به واسطه همین رفتار قابیل برادرش را کشت." امام حسن مجتبی(ع)

از صاحب اصلی بخوایم

وقتی دری بسته می شود، در دیگری گشوده می شود امّا معمولاً آن قدر با حسرت و به مدت طولانی به درهای بسته نگاه می کنیم که از درهایی که به روی ما گشوده شده غافل می شویم. پس از صاحب اصلی بخوایم ،توکل به خدا


رسول خدا(ص) فرمودند:

رسول خدا(ص) فرمودند: درقیامت برای 4 گروه شفاعت میکنم:1- اکرام کنند به ذریه ام(سادات) پس از من 2- برآورنده نیازهایشان 3- آنان که برای اصلاح امورشان به هنگام ضرورت، بکوشند 4- کسی که آنان را با دل و زبانش دوست بدارد؛ همچنین فرمودند: عیادت از بنی هاشم فریضه و زیارت آنان سنت است.

از خدا بترس و چیزی را ادعا مکن

مردی خدمت امام حسین(ع) عرض کرد: ای فرزند رسول خدا، من از شیعیان شما هستم، حضرت فرمودند: از خدا بترس و چیزی را ادعا مکن که خداوند به تو بگوید: در ادعایت دروغ گفتی و گناه کردی، به درستی که شیعیان ما که دل های آنها از هر مکر و کینه و فریب پاک است، ولی بگو من از دوستان و علاقه مندان شما هستم.

فراموشی

پادشاهی در یک شب سرد زمستان از قصر خارج شد. هنگام بازگشت سرباز پیری را دید که با لباسی اندک در سرما نگهبانی می داد.از او پرسید : آیا سردت نیست؟ نگهبان پیر گفت : چرا ای پادشاه اما لباس گرم ندارم و مجبورم تحمل کنم. پادشاه گفت : من الان داخل قصر می روم و می گویم یکی از لباس های گرم مرا را برایت بیاورند. نگهبان ذوق زده شد و از پادشاه تشکر کرد. اما پادشاه به محض ورود به داخل قصر وعده اش را فراموش کرد. صبح روز بعد جسد سرمازده پیرمرد را در حوالی قصر پیدا کردند، در حالی که در کنارش با خطی ناخوانا نوشته بود : ای پادشاه من هر شب با همین لباس کم سرما را تحمل می کنم اما وعده لباس گرم تو مرا از پای درآورد.


*****

آرزوی آهو خانم

ه آهو بود که خیلی خوشگل بود.

روزی یک پری به سراغش اومد و بهش گفت:

آهــو جون!… دوست داری شوهرت چه جور موجودی باشه؟

عکس, تصویر, داستان دقت در انتخاب همسر   بسیار آموزنده

ادامه مطلب ...

آغاز سخن

هستی نبود سزای کس غیر خدا


او هستی محض و ما سوا هست نما


در هستی ما شروط هستی نایاب


در هستی حق کمال هستی پیدا


ای انکه خدای خویش خوانیم تو را


طاعت به سزا کجا توانیم تو را


گویند خدای را به حاجات بخوان


حاضرتر از آنی که بخوانیم تو را